woensdag 31 mei 2017

Happy happy happy - Deken voor mij :-)

Goedemiddag :-)


Blij, heel blij ben ik met mijn laatste project. :-)


Begin van het jaar liet ik jullie zien wat een stapel cadeautjes ik had gekregen in december. (Klik hier als je het nog eens wil bekijken.) Daar zat toen ook een berg Phildar Phil Nuage bij. Die berg is nu serieus gekrompen. ;-)


I.p.v. een berg heerlijke wol heb ik nu een zalig deken. :-) Voor mij. Voor in de zetel. Heerlijk!


Met naald 7 zette ik 200 steken op en breide 20 priemen rijstpap (of gerstekorrel). Hierna ging ik verder in patroon; Gerstekorrelsteek - ruiten uit de breibijbel. Na x-aantal keer herhalen van het patroon eindigde ik met 20 priemen rijstpap!


En, ja, ik ben ook maar een simpele levende ziel die fouten maak... ;-) Oooh nee een stukje boordsteek i.p.v. gerstekorrel!!! Ik heb er zelfs niet over nagedacht om dat terug uit te halen. Het is met de hand gemaakt en dat mag je zien. :-)


De achterkant van het deken is bijna even mooi als de voorkant. :-)

Maak er een mooie dag van!
Carolien

3 opmerkingen:

  1. Hey Carolien,
    Wat een super mooie deken zeg :-O Echt heel erg mooi. Ik hou wel niet van breien, maar mooi is het wel ;-).
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Woow!! Dat heb je knap gedaan!!! Bij mij gaat breien een stuk moeizamer en trager dan haken, dus chapeau Carolien, dat je zo'n grote, mooie deken tevoorschijn hebt getoverd! Geniet er nog van :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige deken. Zo heb je iets moois gemaakt van de decembercadeaus.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen